Nieuws

Privacy van de medewerker

Elke dag voeren wij bij de verzuimafdeling van PersonPlus talloze gesprekken met medewerkers die zich ziek melden. Om een goed beeld te krijgen van de situatie en een inschatting te maken van het verdere verloop, hebben we natuurlijk wat informatie nodig. Maar wat mag je eigenlijk vragen aan een medewerker die zich ziek meldt? De […]

Lees verder

HOP: Een vitale horecasector aan de top!

Je hebt er vast al wel van gehoord: het HOP. Nee, het is geen nieuwe dansmove en ook geen hip drankje, maar een platform dat al werd aangekondigd bij de invoering van de nieuwe Horeca-CAO 2025-2026 op 1 januari 2025. De HOP-CAO werd zelfs al in september 2024 algemeen verbindend verklaard. Dit betekent dat alle […]

Lees verder

Werknemersbetrokkenheid: de sleutel tot een topteam!

Goed personeel vinden én behouden? Dat lijkt soms wel alsof je een speld in een hooiberg zoekt. Daarom is werknemersbetrokkenheid belangrijker dan ooit. Want betrokken medewerkers zijn niet alleen productiever, maar zorgen ook voor een fijne werksfeer en blijven langer hangen. Maar wat houdt werknemersbetrokkenheid eigenlijk in? En nog belangrijker: hoe zorg je ervoor dat […]

Lees verder

Horecatrends 2025: wat zijn ze en wat kun je ermee?

De horeca is altijd in beweging, maar in 2025 zal die beweging iets sneller gaan. Wat kunnen we verwachten? Van een grotere focus op duurzaamheid en technologie tot gezondere eetopties die je sneller op je bord hebt dan je “snack-dag” kunt zeggen. In dit blog vertellen wij jou meer over de horeca trends en wat […]

Lees verder

Digitale transformatie voor MKB ondernemers

Als ondernemer in het midden- en kleinbedrijf (MKB) weet je dat de zaken voortdurend veranderen. De digitale wereld verandert niet alleen hoe we werken, maar ook hoe we klanten bereiken. Digitale transformatie is dan ook geen keuze meer, maar een noodzaak om je concurrentie voor te blijven, efficiënt te blijven werken en de klant van […]

Lees verder

Balanceren tussen zorg en werk

Als jouw medewerker zijn werk met mantelzorgtaken moet combineren heeft dit voor jou als werkgever ook gevolgen. 1 op de vier werknemers heeft mantelzorgtaken. De combinatie van werken en zorgtaken kan zwaar en lastig zijn voor de medewerker. 45% van de werkende mantelzorgers ervaart een hoge drempel om de combinatie van werk en mantelzorg bespreekbaar […]

Lees verder

Aanzeggen, alle ins en outs

Stel je voor: je hebt een tijdelijk contract en de einddatum komt in zicht. Blijf je bij je huidige werkgever of moet je op zoek naar een nieuwe baan? Duidelijkheid hierover is cruciaal, en daarom is de aanzegplicht in het leven geroepen. Maar wat houdt dat precies in? Hoe zorg je als werkgever dat je […]

Lees verder

Proefplaatsing

Medewerkers vinden in de huidige krappe arbeidsmarkt is een flinke uitdaging. Waar je eerder kon kiezen uit meerdere sollicitanten, is het tegenwoordig lastig om een openstaande functie te vervullen. Als werkgever moet je daarom creatief zijn in het vinden van geschikt personeel. Wist je dat er ook veel potentiële medewerkers zijn die een afstand tot […]

Lees verder

De doelgroepenverklaring & LKV

  De arbeidsmarkt blijft krap. Nog steeds zijn er meer vacatures dan dat er medewerkers zijn die solliciteren op een baan in jouw prachtige bedrijf. Heb je er wel eens aan gedacht om mensen met een arbeidshandicap een kans te geven? Die zijn vaak heel gemotiveerd om weer een bijdrage te leveren aan de maatschappij […]

Lees verder

Het anoniementarief bij ongewone woon- en werkomstandigheden

In de huidige tijd wonen steeds meer mensen tijdelijk (of voor vast) in een camper, of chalet op een vakantiepark, ze trekken rond, of wonen en/of werken tijdelijk in het buitenland. Daarnaast wordt de groep economische dak- of thuislozen helaas ook alsmaar groter. Dit kan gevolgen hebben voor hun woonadres en hoe zij hun belastingaangifte […]

Lees verder