Nieuws

Grote vraag naar casemanagers verzuim

Met de records in het ziekteverzuim, stijgt uiteraard ook de vraag naar casemanagers die dit verzuim begeleiden. Dit zien wij terug op onze verzuimafdeling, waar het dan ook erg druk is. Om de kwaliteit van de begeleiding van onze casemanagers te waarborgen, wordt de verzuimafdeling van PersonPlus binnenkort uitgebreid! Lees hier wat jij als werkgever […]

Lees verder

Alternatieven voor Thuisbezorgd

14 juli heeft Thuisbezorgd het percentage wat je als ondernemer af moeten dragen wéér verhoogd. Je moet nu 14%(!) per bestelling afdragen, in plaats van de 6% een paar jaar geleden. Kleine horecazaken hebben dus niet alleen te maken met de klappen van corona, inflatie en personeelstekort maar ook met de steeds stijgende bedragen die […]

Lees verder

Prinsjesdag update

  Prinsjesdag is weer geweest! Op de derde dinsdag van september wordt altijd van alles verteld wat belangrijk is voor de toekomst van jullie, de ondernemers. Om het jou zo makkelijk mogelijk te maken hebben we de belangrijkste zaken onder elkaar gezet. Werkgeverslasten worden hoger Per 1 januari 2023 stijgt het minimumloon met 10%. Dit […]

Lees verder

Nevenwerkzaamhedenbeding

De regels over het nevenwerkzaamhedenbeding zijn sinds 1 augustus door de komst van de Wet Implementatie EU-richtlijn transparante en voorspelbare arbeidsvoorwaarden veranderd. Wat er precies veranderd is, lees je in dit blog. Wanneer een medewerker naast zijn werk voor jou ook voor een andere werkgever werkt, dan noemen we dat werk nevenwerkzaamheden. Medewerkers mogen in […]

Lees verder

Digitale Gesprekscyclus tool via PersonPlus

Eerder schreven wij al over hoe je de talenten van medewerkers kunt versterken en talentvolle medewerkers binnen jouw organisatie houdt. Belangrijk hierbij is om regelmatig feedback en waardering te geven, ambities van medewerkers te achterhalen én om medewerkers vervolgens handvaten te geven om zich verder te kunnen ontwikkelen. Hoe kom je hier nou achter? Nou.. […]

Lees verder

HELP, de Nederlandse Arbeidsinspectie op bezoek

Momenteel zijn er veel (onaangekondigde) bezoekjes van de Nederlandse Arbeidsinspectie om ervoor te zorgen dat de wetgeving over veiligheid en gezondheid op het werk wordt nageleefd. Wij geven je een aantal tips om een bezoekje van de inspecteur zonder kleerscheuren te doorstaan. In elke bedrijf zijn er bepaalde arbeidsrisico’s. Het is aan jou als werkgever […]

Lees verder

Grotere kans op burn-out na zomervakantie

De eerste week na een vakantie is vaak even wennen. De medewerker gaat met lichtelijke weemoed weer aan de slag. De vakantie was heerlijk, maar eigenlijk veel te kort. Binnen de kortste keren blijkt toch dat de zomervakantie onvoldoende was om de accu 100% op te laden. Vooral als de spanning voor de zomervakantie al […]

Lees verder

Ziek of arbeidsongeschikt?

Uit cijfers van arbodiensten en het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) bleek dat het ziekteverzuim een nieuwe recordstand heeft bereikt. De cijfers liepen op van 5,5% in februari, naar uiteindelijk 6,3% begin april. De stijging is nog aanzienlijker vergeleken met het eerste kwartaal van vorig jaar. Destijds stond het gemiddelde verzuim op 4,8%. Daarnaast […]

Lees verder

Het wijzigen van arbeidsvoorwaarden

Per 1 augustus hebben medewerkers, dankzij de Wet Transparante en Voorspelbare Arbeidsvoorwaarden, meer zekerheid en voorspelbaardere arbeidsvoorwaarden. Hierover lees je meer in ons eerdere blog. De wet heeft ook (indirect) gevolgen voor het wijzigen van arbeidsvoorwaarden. In dit blog lees je alles over hoe je als werkgever arbeidsvoorwaarden kunt wijzigen en ook hoe medewerkers een […]

Lees verder

Jouw zaak digitaliseren

29 juni is er een nieuw initiatief van start gegaan, genaamd ‘Mijn Digitale Zaak’. Dit initiatief is er om ondernemers te helpen met het opzetten of verbeteren van alle digitale zaken binnen een onderneming. Er wordt persoonlijk advies gegeven, een stappenplan gemaakt en een subsidie van max. € 2.500 geboden. In dit blog leggen we […]

Lees verder