HR & juridisch advies bij PersonPlus

HR & juridisch advies bij PersonPlus

Klant van PersonPlus? Check!

Jij hebt de verstandige keuze gemaakt om een groot deel van jouw personeelszaken aan PersonPlus uit te besteden. Wij stellen je graag nog een keer op de hoogte van de zaken waarvoor jij bij PersonPlus terecht kan. Verzuim- en arbo begeleiding, extern vertrouwenspersoon, HR & juridisch advies, salarisadministratie, of DDGC, misschien zie jij door de bomen het bos niet meer. In dit blog gaan we verder in op onze dienstverlening HR & juridisch advies bij PersonPlus. In ons vorige blog kon je al eerder de 3 meest gestelde vragen van onze klanten aan onze HR afdeling doorlezen.

Benieuwd naar onze service? Lees snel verder!

Als klant van PersonPlus kan je bij ons terecht voor HR & juridisch advies op maat, of je nou gebruikmaakt van het BASIS, FLEX of PLUS pakket. Dit houdt in dat je van ons doorlopend HR en juridisch advies (mogelijk op regiebasis) mag verwachten wanneer je te maken krijgt met complexe HR en/of juridische kwesties. De HR-collega’s van PersonPlus staan jouw telefonisch of per mail te woord, en kunnen jou ondersteunen op het gebied van vraagstukken rondom cao, salarisinschaling en personeel. Daarnaast zijn wij ook jouw juridisch sparringpartner en kunnen wij jouw adviseren op het gebied van wetgeving, ontslagzaken en conflicten. We behandelen hieronder een aantal wist jij datjes, zodat we concreter kunnen uitleggen waar we jou bij kunnen ondersteunen.

Wist jij dat zo’n 30% van de medewerkers jaarlijks met minstens één arbeidsconflict te maken krijgt?

Als werkgever kan het je overvallen wanneer je te maken krijgt met problemen op de werkvloer of een arbeidsconflict binnen jouw onderneming. In sommige gevallen is dit niet te vermijden, en wil je wel terecht kunnen bij een professional die jou van correct advies kan voorzien. PersonPlus to the rescue! Bij ons kun je terecht voor het inwinnen van juridisch advies over de rechten en plichten van zowel werkgever als werknemer. Zo kunnen we tot een passende, wettelijk geldige oplossing komen voor beide partijen. Hierbij is het opstellen van een officieel document voor ons natuurlijk ook geen probleem.

Wist jij dat ongeveer 50% van de ondernemers in Nederland werkt met een cao?

Er wordt in veel verschillende branches gewerkt met een cao, in Nederland zijn er ongeveer 800 bedrijfstak-cao’s. Weet jij niet zeker of jouw bedrijf onder een cao valt, welke cao dit betreft, wat hierin is vastgelegd en wanneer er wijzigingen plaatsvinden? Dan ben je bij PersonPlus aan het goede adres. Wij kunnen al jouw vragen beantwoorden op het gebied van cao en houden je up-to-date wat betreft de laatste wijzigingen. Heb jij liever dat de cao-wijzigingen direct worden opgenomen in jouw arbeidsovereenkomsten? Wanneer jij ook jouw salarisadministratie bij PersonPlus laat onderbrengen, hoef jij je als ondernemer over dit onderdeel geen zorgen meer te maken.

Wist jij dat er 2x per jaar een loonstijging in het wettelijk minimumloon plaatsvindt?

Het wettelijk minimumloon is het laagste bedrag dat een werkgever wettelijk verplicht is aan loon te betalen. Twee keer per jaar, in januari en juli, wordt dit minimumloon aangepast aan de stijging van de gemiddelde cao-lonen in Nederland. Hierbij komt ook nog eens dat het minimumloon de afgelopen en komende tijd éxtra omhoog gaat. Als ondernemer betekent dit extra administratieve rompslomp, maar bij PersonPlus nemen wij dit onderdeel natuurlijk graag van jou over! Onze HR-collega’s kunnen jou voorzien van het beste advies op het gebied van wettelijke aanpassingen zoals die in het wettelijk minimumloon. Heb je liever ook dat wij direct het salaris van jouw medewerkers aanpassen wanneer er een loonstijging wordt doorgevoerd? Voor €4,50 per loonstrook kun je de salarisadministratie óók aan PersonPlus overlaten. Zo ben je ervan verzekerd dat je voldoet aan de wettelijke verplichtingen en heb jij hier zelf geen omkijken meer naar!

Was jij van dit alles al op de hoogte? Als klant van PersonPlus, ontvang jij maandelijks van ons de digitale HR nieuwsbrief van PersonPlus. Zo blijf je altijd up-to-date van de laatste en meest belangrijke HR zaken en bieden we je eens in de zoveel tijd een persoonlijk inkijkje in ons bedrijf. Benieuwd naar wat wij mogelijk nog meer voor je mogen betekenen? Neem contact op met onze sales-afdeling d.m.v. ons contactformulier, of stel jouw vragen via sales@personplus.nl of 0113 – 405 680.

 

PersonPlus spant zich in om de inhoud van haar blogs zo actueel mogelijk te houden. Ondanks deze zorg en aandacht is het mogelijk dat de inhoud onvolledig, verouderd en/​of onjuist is. Er kunnen geen rechten aan de door PersonPlus verstrekte informatie worden ontleend. PersonPlus is niet aansprakelijk voor schade welke kan ontstaan als gevolg van onjuiste of incomplete informatie op de website.