Tien veel gestelde vragen van klanten

Tien veel gestelde vragen van klanten

Dagelijks ontvangen wij de meest uiteenlopende vragen van onze klanten. Wij helpen je graag verder, want zo kunnen wij jou ontzorgen, waardoor jij je weer bezig kan houden met de zaken waar jij goed in bent!

De tien veel gestelde vragen worden hieronder uitgelicht, en zijn voorzien van een antwoord zoals je van PersonPlus gewend bent. Interessant om eens door te nemen!

 

  • Wat is de rol van PersonPlus bij een ziekmelding?

Wij zijn het centrale aanspreekpunt tussen jou, jouw werknemer en de Arbodienst met betrekking tot verzuim. Wij zullen vanaf het begin van het verzuim tot en met de betermelding het verzuimproces begeleiden en zorgen dat verzuimdossiers ten alle tijden volgens de wet en regelgeving verlopen.

Zo nemen wij de zorg bij jou uit handen en hoef je niet meer te schakelen met én de medewerker, én de verzekeraar, én de Arbodienst én de casemanager. In de meeste gevallen doen wij ook de ziekmelding bij de verzuimverzekeraar.

 

  •  Hoe meld ik mijn medewerkers ziek?

Medewerkers moeten zichzelf telefonisch ziekmelden op de eerste ziektedag bij zowel jou (als werkgever) en bij PersonPlus. Dit kan via 0113 405 680, snelkeuze 1 voor verzuim. Wij zijn ook in het weekend telefonisch bereikbaar voor ziekmeldingen. Zeker weten of jouw medewerker ons heeft gebeld om zich ziek te melden? Stuur dan een mail naar verzuim@personplus.nl.

 

  • Waar kan ik ziekmeldingen inzien?

Per 1 januari 2023 is dit in ons vernieuwde verzuimportaal. Inloggen kan via www.apcholland.nl en klik vervolgens rechts bovenaan op inloggen.

 

  • Wat doet de vertrouwenspersoon van PersonPlus?

De vertrouwenspersoon biedt een vertrouwelijk luisterend oor voor medewerkers betreft integriteitskwesties en ongewenste omgangsvormen. Ook begeleidt de vertrouwenspersoon de melder bij traumatische incidenten en verwijst waar nodig door naar een specialist.

 

  • Met welk salarisadministratie programma werken jullie?

Wij werken met Nmbrs; een gebruiksvriendelijk, modern HR & Payroll systeem welke te koppelen is aan allerlei programma’s zoals urenregistratie en boekhoud platforms.

 

  • Hoe log ik in op Nmbrs?

Je hebt een e-mail ontvangen over de activatie van je account op NMBRS. Let op! deze mail komt soms in je spam terecht, dus check ook je spam. Mocht je geen mail kunnen vinden, neem dan even contact met ons op.

Wist je dat er ook een applicatie van NMBRS is?

Meer info: https://www.nmbrs.com/nl/mobiel

 

  • Hoe meld ik een nieuwe medewerker aan?

Dit doe je via het formulier op onze website: https://www.personplus.nl/formulieren/

 

  • Hoe geef ik mutaties door?

Wanneer er wijzigingen zijn in jouw personeelsbestand geef je dit aan ons door. Bijvoorbeeld een medewerker die uit dienst gaat, loonsverhoging, verhuizing medewerker, verlenging contract of een medewerker die een andere functie krijgt. Dit doe je door te mailen naar mutaties@personplus.nl

 

  • Hoe pas ik de loonheffingskorting aan?

Een werknemer kan alleen zelf de loonheffingskorting aan- of uit zetten, en alleen op de volgende manieren:

  • Door het mailen van een volledig ingevulde en ondertekenende loonbelastingverklaring naar info@personplus.nl
  • In het persoonlijke NMBRS portaal van de werknemer, via wijziging aanvragen (niet in de app).

De loonheffingskorting kan dus nooit door de werkgever aangepast worden en dit kan niet met terugwerkende kracht. Indien de werknemer teveel of te weinig loonbelasting heeft betaald, wordt dit verrekend door de Belastingdienst bij de aangifte loonbelasting.

 

  • Hoe vaak kan ik een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd verlengen?

Bij het afsluiten van een arbeidsovereenkomst voor een bepaalde tijd, moet de ketenregeling in acht genomen worden. De ketenregeling bepaalt dat:

  • Wanneer er meer dan 3 arbeidsovereenkomsten voor een bepaalde tijd achter elkaar zijn afgesloten
  • Of wanneer de totale duur van meerdere arbeidsovereenkomsten voor bepaalde tijd een periode van 3 jaar overstijgt

De laatste arbeidsovereenkomst wordt dan automatisch aangegaan voor onbepaalde tijd. Deze arbeidsovereenkomst eindigt dan niet van rechtswege.

 

Nog meer veel gestelde vragen bekijken? Ga naar onze website en kijk bij FAQ!

Wil je na het lezen van dit overzicht meer weten over een onderwerp, of heb je een andere vraag? Wij helpen je graag verder!

PersonPlus spant zich in om de inhoud van haar blogs zo actueel mogelijk te houden. Ondanks deze zorg en aandacht is het mogelijk dat de inhoud onvolledig, verouderd en/​of onjuist is. Er kunnen geen rechten aan de door PersonPlus verstrekte informatie worden ontleend. PersonPlus is niet aansprakelijk voor schade welke kan ontstaan als gevolg van onjuiste of incomplete informatie op de website.