Nieuw bij PersonPlus. Wat nu?

Nieuw bij PersonPlus. Wat nu?

Een nieuw jaar betekent voor een aantal ondernemers ook een nieuwe aansluiting voor Verzuim- en Arbobegeleiding. Dit blog is voor alle ondernemers die nieuw zijn bij PersonPlus in 2025. Want wat kun je van ons verwachten? Hoe werken ziek- en herstelmeldingen? Wat moet ik zelf doen als werkgever en wat is de rol van PersonPlus?

De rol van PersonPlus

PersonPlus is het centrale aanspreekpunt tussen werkgever, medewerkers, verzekeraar en de Arbodienst. Vanaf de eerste dag van het verzuim, tot en met de dag van de betermelding wordt het verzuimproces begeleidt en wordt ervoor gezorgd dat verzuimdossiers altijd volgens de wet- en regelgeving verlopen. Klik hier voor een visuele weergave van het gehele verzuimproces en de betrokken partijen.

LET OP: in het verzuimproces zijn veel partijen betrokken. PersonPlus is een schakel in het verzuimproces tussen de betrokken partijen, maar kan niet verwart worden met een verzuimverzekeraar of arbodienst. Probeer altijd eerst na te gaan welke partij je voor welke situatie moet contacteren.

Wat moet ik doen als werkgever?

In sommige gevallen moet je als werkgever de ziekmelding van de medewerker doorgeven aan PersonPlus. Als dat zo is dan wordt je hierover geïnformeerd.

In andere gevallen doet de medewerker dit zelf. Maar ook wanneer de medewerker zichzelf ziekmeldt, heb jij als werkgever een rol in het proces. Hierin zullen de verzuimmedewerkers en casemanagers je begeleiden. Om direct informatie te vinden over jouw rol als werkgever in het verzuimproces, is het verstandig om de FAQ pagina op de website door te nemen. Onder het kopje “Verzuim werkgever” staat alles wat je moet weten.

Wat kun je verwachten van PersonPlus?

Omdat bij PersonPlus persoonlijke communicatie een belangrijk onderdeel van de dienstverlening is, krijg jij als werkgever een vaste casemanager toegewezen. Deze casemanager zal bellen voor een persoonlijk kennismakingsgesprek. Heb je vertrouwde manieren van werken die we bij PersonPlus anders aanpakken? Geen probleem, wij staan open voor ideeën en proberen met je mee te denken over eventuele mogelijkheden.

Daarnaast ontvang je als werkgever een fysiek welkomstpakket met informatiebrochures afgestemd op het pakket waarvan je gebruik maakt. Naast het welkomstpakket ontvang je als werkgever ook een welkomstmail én iedere twee weken tot en met week 22 een mail met specifiekere informatie die op dat moment relevant is. Mocht je geen welkomstpakket of informatiemails hebben ontvangen, neem dan contact op met sales@personplus.nl.

PersonPlus spant zich in om de inhoud van haar blogs zo actueel mogelijk te houden. Ondanks deze zorg en aandacht is het mogelijk dat de inhoud onvolledig, verouderd en/​of onjuist is. Er kunnen geen rechten aan de door PersonPlus verstrekte informatie worden ontleend. PersonPlus is niet aansprakelijk voor schade welke kan ontstaan als gevolg van onjuiste of incomplete informatie op de website.