Retail, detailhandel, winkels. Deze begrippen worden met regelmaat door elkaar gebruikt om deze sector te beschrijven. Echter is de Retail sector wel degelijk anders dan de detailhandel of winkels. Binnen Retail vallen namelijk ondernemingen die producten óf diensten verkopen aan consumenten. Een wezenlijk verschil dus met een winkel.
Wanneer je deze definitie weet realiseer je pas met hoeveel zaken binnen de Retail we te maken hebben in ons leven. Een reisbureau, de beautysalon of de kapper; ze vallen allen onder Retail. In al deze zaken wordt dag in dag uit gewerkt om ons, de consument, een zo goed mogelijke service of product aan te bieden. Als Retail ondernemer staat tevredenheid van de klant boven alles, toch? Daarnaast vindt je het belangrijk dat je met jouw onderneming bijdraagt aan een gezonde samenleving. Je produceert jouw product of dienst op een manier die hieraan bijdraagt.
Als Retail ondernemer weet je als geen ander dat de markt continue in beweging is. Binnen de verschillende branches van de sector gebeurt van alles. Nieuwe ontwikkelingen op het gebied van produceren of het leveren van diensten volgen elkaar in rap tempo op. Maar ook wet- en regelgeving wordt voortdurend aangepast om alle ontwikkelingen bij te houden.
‘Binnen de verschillende branches van de sector gebeurt van alles.’
Maar ook jouw personeel is van essentieel belang voor jouw onderneming. Ze zijn het visitekaartje naar de klant toe en zorgen voor de dagelijkse gang van zaken. Dit kan naast de core business van jouw Retail onderneming een behoorlijke opgave zijn. Of het nu gaat om 3 personeelsleden of 300, het goed zorgen voor jouw personeel is een uitdaging die nooit ophoudt.
Wij van PersonPlus zijn ervoor om jou te ontzorgen op het gebied van personeelszaken. Van ziekteverzuim tot juridisch advies en van loonadministratie tot HR-ondersteuning, PersonPlus zorgt voor jou en je personeel. Dát is PersonPlus, de externe personeelsafdeling voor het MKB.